XV. évfolyam 7. szám - 2015. július

A Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskola diákjai a 2014/15-es tanévben is számos kimagasló eredménnyel büszkélkedhetnek. Tanulóink tanúbizonyságot tettek arról, hogy kellő szorgalommal és kitartással a nyelvvizsgán, a különböző tanulmányi versenyeken és sportágakban megállják helyüket.

Iskolánk tanulói a tavalyi évhez hasonlóan idén is tehettek „DSD” (Deutsches Sprachdiplom) nyelvvizsgát. Nagy örömünkre szolgál, hogy 19 nyolcadik évfolyamos tanuló élt a lehetőséggel és tett sikeres vizsgát; mind a négy részkompetenciában (olvasási készség, hallás utáni szövegértés, írásbeli önálló szövegalkotás, szóbeli kommunikáció) 18 fő kimagasló eredményt ért el, mellyel B1 minősítést kapott, 1 tanuló hallás utáni szövegértés és szóbeli kommunikáció alapján A2 szintet, szövegértésből és írásbeli önálló szövegalkotásból nyújtott teljesítménye alapján B1 szintet ért el. 

A 2014/2015-ös tanév a sok nehézség ellenére visszaigazolta, hogy elhivatott pedagógusokkal és lelkes diákokkal, támogató szülői háttérrel remek eredményeket lehet elérni. Van oka büszkének lennie Pilisvörösvárnak a remek eredmények láttán. 

Az iskolánk történetében először nyelvvizsgázhattak végzős diákjaink, méghozzá a DSD nyelvvizsgát. Ez a nyelvvizsga Magyarországon a kéttannyelvű és a nemzetiségi iskolákban tehető le. A diploma az eredménytől függően A2 vagy B1 típusú magyar állami nyelvvizsgának felel meg. A német állam által elismert DSD-vizsgák egyébként a világ több mint 60 országában folynak.

Szarvasné Körmendi Katalin, a Templom téri Német Nemzetiségi Általános Iskola pedagógusa Németh László-díjat kapott, amelyet pedagógusnap alkalmából vehetett át június 4-én. A díj azoknak „az oktató-, nevelő-, gyógypedagógiai munkát végző pedagógusoknak adományozható, akik a gyermekek harmonikus személyiségformálásában huzamosan kiemelkedő munkát végeznek”. A díj apropóján megpróbáltuk ellopni a receptet a sokak által szeretett, becsült tanítónőtől arról, hogy hogyan kell megtartani a hivatástudatot, hogyan lehet kiégés nélkül a pályán maradni, és hogyan érdemes a gyerekekhez közeledni.