XV. évfolyam 11. szám - 2015. november

Benkó Barbara igencsak eseménydús éven van túl. A sok esemény közül jó néhányat szívesen kihagyott volna (autós affér a 10-es úton, arcra esés, műtét, térdsérülés, betegség és ehhez hasonló dolgok), de mint az alábbi beszélgetésből is látni fogják, nagy akaraterővel talpra állt. Imponáló az az elszántság, ahogyan Barbara kezeli a problémákat. Klasszikus sportemberi magatartás az övé, amelyet nagyon díjazok.

2015-ben a pilisvörösvári Merk József nyerte meg az Autós Gyorsasági Magyar Bajnokság és a Közép-európai Bajnokság F-1600 köbcentiméteres kategóriáját. Eddig a száraz tény, amely mögé azonban érdemes bepillantani. Már csak azért is, mert Merk Józseffel eddig még nem találkozhattak a Vörösvári Újság olvasói. A beszélgetésünk ezért egyben az ő bemutatása is.

Az első helyet egy Skoda Fabiával szereztem meg, amelyet Mózer Attilától béreltünk – mondja Janko. A mi Seatunk ugyanis nem volt versenyre bevethető állapotban, így kapóra jött a lehetőség. Ez a kocsi 570 lóerős, 2 mp alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre és mivel gyári építésű autó több részletében, így összességében is jobb, mint a Seatunk.

Órai Balázs úgy indult el Vrezgó Balázzsal a Mecsek Ralin, hogy az év utolsó bajnoki futamán autóznak egy jót a Mitsubishi Lancerrel. A jóból ezúttal sajnos kevés jutott, bosszúságból több: Órai a második szakaszon megcsúszott, és az árokban kötött ki.

Tényleg azt terveztük, hogy gyűjtjük a versenykilométereket, mert idén már csak ez lett volna fontos – mondja Balázs. A verseny előtt teszteltünk – meg kell, hogy mondjam, jobban ment a kocsi, mint a Veszprém Ralin – és a prológ is jól sikerült. Úgyhogy bizakodva vártuk a valódi versenyt, annak ellenére, hogy óvatosságból a változó időjárás miatt az első szakaszon nem sima, hanem intermedier gumikkal mentünk. A cél a biztonság volt, nem a gyorsaság.