XVI. évfolyam 12. szám - 2016. december

• Elfogadta a képviselőtestület a 2017-es év költségvetési koncepcióját. Ugyan ez még nem tartalmaz konkrét számokat, de nagy vonalakban már látni belőle a jövő évi gazdálkodás kereteit, irányait. Melyek ezek?

A költségvetési koncepció (amit egyébként már két éve nem kötelező elkészíteni, így Vörösváron csak önszorgalomból fogadjuk el) igazából nem más, mint egy összefoglaló iránymutatás a polgármesteri hivatal számára, arra vonatkozóan, hogy a költségvetés tervezetét milyen alapelvek, szabályok szerint állítsa össze. A koncepcióban a képviselőtestület meghatározza a személyi juttatásokkal, a létszámkeretekkel, a dologi kiadásokkal, a szociálpolitikai és egyéb juttatásokkal, a civil szervezetek támogatásával és a tartalékképzéssel kapcsolatos főbb alapelveket, szabályokat, s ezen iránymutatások alapján készülnek el először az intézmények költségvetései, majd a város összesített költségvetésének tervezete.

„Mért sínylődnénk hát éhezve, szegényen,
mért tévelyegnénk világtalan éjben
tanácstalanul és halálra váltan
és úttalanul a hazug világban,
amikor Benned mindent megnyerhetünk
kis jászlad elé odatérdelhetünk?”

(Túrmezei Erzsébet) 

A Vörösvári Újság olvasóinak és Pilisvörösvár minden polgárának békés, boldog karácsonyi ünnepeket és sikeres, örömökben gazdag új esztendőt kívánok!

Gromon István
polgármester

2016. november 24.

Beszámoló elfogadása

Elfogadta a képviselőtestület a Pilisvörösvár és Környéke Szociális Intézményfenntartó Társulás 2016. évi beszámolóját. A beszámoló fontosabb megállapításai: a Napos Oldal Szociális Központ társulásban ellátott feladatai közül a családsegítés és gyermekjóléti alapszolgáltatások állami támogatása a tavalyihoz képest több mint 17 millió forinttal csökkent, ennek következtében drasztikusan megnőtt a társult települések tagi hozzájárulása. A család- és gyermekjóléti központ működtetése Pilisvörösvár járásközponti feladata, így ezen kiadások finanszírozásához kizárólag Pilisvörösvár járul hozzá. A társulási megállapodás fenntartásának továbbra is van értelme, mert a társulási normatívának (a 2016. évben 3 571 595 Ft) és a közvetett költségek megosztásának köszönhetően (központi irányítás társult települések részére kiosztott költsége 5 342 558 Ft) ez az ellátási forma pénzügyileg még mindig kedvezőbb, mint ha társulás nélkül, maga az önkormányzat látná el a feladatot. (181/2016. – 9 igen, 2 nem, 1 tartózkodás)