XIV. évfolyam 3. szám - 2014. március

Vasútkorszerűsítés

Áprilistól fektetik a síneket a hiányzó szakaszon

Tavaly december 12-én ünnepélyes keretek között adták át a vasút Pilisvörösvár és Esztergom közötti szakaszát. Az eseményről részletes beszámolót olvashattak lapunk januári számában. Mostanában azonban úgy tűnik, mintha nem történt volna semmi. Ez azonban nem így van, a munkálatok folyamatosan zajlanak – tudtuk meg Loppert Dánieltől, a NIF Zrt. kommunikációs vezetőjétől.

• Nagy és látványos lépés volt a Vörösvár és Esztergom közötti szakasz december 12-ei átadása. Azóta azonban mintha csendesedtek volna az események, vagy legalábbis kevésbé látványosak. Mi változott a decemberi átadás óta, és milyen munkálatok zajlanak jelenleg?

Az Északi Vasúti Duna híd–Szentendrei út és Óbuda–Solymár közötti szakaszokon jelenleg alépítmény építési munkákat végzünk, Óbuda állomáson pedig a vasúti felépítményt építjük.

 A csapadékvíz elvezetésére szolgáló vízszikkasztó  Szabadságligeten, 500 m3 földet emeltek ki

A csapadékvíz elvezetésére szolgáló vízszikkasztó Szabadságligeten, 500 m3 földet emeltek ki

A beruházás folytatásához szükséges a kisajátított területeken lévő épületek bontása, a szivárgó és vízelvezető árkok építése, továbbá a decemberi átadás óta folynak a 10-es úton épülő aluljáróhoz kapcsolódó közműkiváltási munkálatok. A szerkezet építése résfalazási munkálatokkal várhatóan április elején folytatódik.

Pilisvörösvár állomáson támfalépítési munkák folynak, a vasúti pálya építése itt áprilisban kezdődik, jelenleg az állomáson kívüli pályaszakaszon folytatunk munkálatokat. A pilisvörösvári vasútállomáson a pályaépítési munkák befejezése 2014 II. negyedévének végére tehető. Addigra a P+R parkoló nagy része is elkészül, az aluljáró környezetében lesznek még építési munkák, az aluljáró átadásáig. Az aluljáró ideiglenes forgalomba helyezése várhatóan még idén ősszel megtörténik.

Éjszakánként a vasúti vonalon cölöpözést végzünk – hozzávetőlegesen az Auchan magasságában –, de ez nem jár olyan mértékű zajterheléssel, hogy a helyi lakosságot zavarja.

• Melyek a legközelebbi várható munkálatok?

Tervezetten március végéig elkészülnek az alépítmény munkálatok az Északi Vasúti Duna híd és Óbuda közötti szakaszon, ezt követően elkezdődhetnek a vágányépítési munkák. Solymár-Pilisvörösvár közötti szakaszon tereprendezést, fakivágást fogunk végezni. Hozzálátunk a Solymárt elkerülő út építéséhez, és a kapcsolódó műtárgyak építéséhez is. A kisajátított területeken az épületeket elbontjuk, továbbá a szükséges közműkiváltásokat fogjuk elvégezni.

• Mikorra várható, hogy leteszik a síneket a fennmaradt szakaszon?

Az előzetes tervek szerint április elején elkezdjük a sínfektetést az Északi Duna híd irányából Pilisvörösvár felé haladva.

• Tarthatóak-e a határidők?

Igen, a vasúti forgalom 2014. december 15-én terveink szerint újraindul a teljes szakaszon.

Palkovics Mária

 

A Budapest–Esztergom vasútvonalon a vonatok Esztergom és Pilisvörösvár között közlekednek. A többi szakaszon továbbra is vonatpótló buszok szállítják az utasokat. Április elsejétől újabb változások lesznek a menetrendben, hiszen a vasútvonal építési munkái még javában tartanak. Az április 1-jétől érvényes ideiglenes menetrend június 20-ig lesz érvényben. Az újabb menetrendi változásokról a vasúttársaság idejében értesíti az utazóközönséget, érdemes figyelni a MÁV honlapját és az állomásokon található menetrendeket.