XV. évfolyam 9. szám - 2015. szeptember

Nyitva a kormányablak

Most még élénken emlékszünk az okmányiroda Béke utcai apró és igen egyszerű épületére, ahol eddig intézhettük hivatalos ügyeinket. De az új, impozáns kormányablak a Fő utcában hamar feledtetni fogja a korábbi kellemetlenségeket.

A Járási Hivatal néhány hónapon át az okmányiroda telkén vendégeskedett, konténerekben. Augusztus végére azonban elkészültek a tervezett átalakítások a Városi Ügyfélszolgálat Fő utca 66. alatti épületében, és pár napos költözködési szünetet követően már ott, a szép új, 21. századi elvárásoknak is megfelelő ügyféltérben fogadták az ügyeiket intéző pilisvörösvári lakosokat és a szomszédos településekről érkező ügyfeleket a Járási Hivatal ügyintézői.

A Fő u. 66. szám alatti önkormányzati tulajdonú épület 2011-ben épült, az önkormányzat beruházásában, európai uniós támogatással és jelentős, kb. brutto 65 millió forintos önkormányzati önrésszel. A járási hivatalok létrejöttekor az önkormányzat határozatlan időre átengedte ingyenes használatba az épület utca felőli részét az államnak, a városi díszterem továbbra is az önkormányzat használatában maradt. A mostani átalakítás során állami költségen a földszinten lévő irodák helyén egy egységes, nyílt ügyfélteret hoztak létre – a kormányablakok egységes arculatának megfelelően –, és 14 munkaállomást alakítottak ki. Ide költöztek a Béke utcából az okmányiroda munkatársai, akik immár a légkondicionált, tágas térben fogadják az ügyfeleket. Az épület eddig csak szerkezetkész állapotú emeleti részén a hatósági és gyámhivatali ügykörök háttérirodáit, valamint a vezetői irodákat helyezték el. Az átalakításnak köszönhetően egy épületbe került az eddig két épületben működő Járási Hivatal, így létrejött Pilisvörösváron az Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat.

Az ünnepélyes átadásra augusztus 28-án kerítettek sort. Délelőtt 10 órakor kezdődött a ceremónia dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős helyettes államtitkára, dr. Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja és Gromon István polgármester részvételével. A kormányhivatalokat 2011-ben kezdték el létrehozni országszerte, hogy az addig külön-külön működő állami szervek egy helyre kerüljenek, és költséghatékonyabban működjenek – mondta el Tarnai Richárd. – Ezzel az állam közelebb viszi a szolgáltatásait az emberekhez.  Pest megyében a vörösvári a tizedik kormányablak. A tervek szerint országszerte 268 kormányablak lesz, Pest megyében 23, mindez pedig egy féléven belül.

Tehát akkor mit is intézhetünk a kormányablakban? Az összes olyan szolgáltatást, amit korábban az okmányirodában intéztünk, de ezen kívül szinte valamennyi állami szolgáltatás elérhető. Azoknál az ügyeknél is, amelyeket egyelőre nem lehet helyben intézni, segítséget nyújtanak a kormányablak dolgozói, és átvállalják a további ügyintézést. Ez annyit tesz, hogy nem az ügyfelet utaztatják például további papírok beszerzéséért az egészségpénztártól vagy egyéb állami hatóságoktól, hanem a papírokat utaztatják, és az ügyfélnek csak érte kell jönnie Vörösvárra.

A kormányablakokban egyébként nemcsak a helyiek intézhetnek ügyet, hanem bárki – tehát egy vörösvári is igényelhet útlevelet akár Sopronban, ha épp arra jár.