XVII. évfolyam 6. szám - 2017. június

Új postaépület, régi-új vezető

A közelmúltban teljesen megújult a Fő utcai posta épülete, ahol már új, korszerű kiszolgálással várják városunk lakóit. Nemcsak az épület újult meg, hanem az intézmény is új vezetőt kapott Kepplerné Jószai Hajnalka személyében. Őt kértük most arra, hogy mutatkozzon be lapunk hasábjain.

Kepplerné Jószai Hajnalka vagyok, harminc éve vörösvári lakos, s csaknem 20 éve postás. Több évtizedes pályafutásom alatt különböző postákon láttam el kezdetben pénzfelvevői, később főpénztáros, majd postavezetői feladatokat. 2001 és 2008 között vezettem a pilisvörösvári postát, majd 2008-ban az Esztergom 1 posta körzeti vezetője lettem. 2015 őszén ismét visszakerültem Pilisvörösvárra és a Magyar Posta kötelékébe. Azóta újult erővel, 2017 januárjától körzeti vezetőként dolgozom a pilisvörösvári postán. Az ezzel együtt járó felelősséget nemcsak a munkatársaim, de a település lakói és intézményei iránt is érzem. 

• Ezek szerint egy időre eltávolodott a postától. 

Úgy gondolom, szinte mindenkinek van olyan időszak az életében, amikor kicsit elfárad, azt érzi, szüksége van a változásra. Az én esetemben ez 2012-ben következett be. Szerettem volna mást is kipróbálni, máshol is dolgozni, szétnézni a világban. Számomra a postán kívüli években szerzett tapasztalat mutatott rá arra, hogy nekem a postán van a helyem. Mivel a postás közeg már hiányzott, és „kipihentem magam”, újult erővel, sok tapasztalattal gazdagodva tudtam visszatérni.

• Meséljen egy kicsit a posta működéséről. Most a vörösvári posta központi postaként működik, igaz? 

Igen, a Pilisvörösvár posta 2017. január 1-től körzeti postaként működik. Ez azt jelenti, hogy 18 település, 20 postahely és egy kirendeltség tartozik az irányítása alá, tehát a vörösvári posta látja el ezek szakmai és értékesítési feladatait. Napi kapcsolatban vagyunk valamennyi körzetbeli postánkkal, közösen oldjuk meg a felmerülő napi problémákat, helyzeteket, és közösen örülünk az együtt elért sikereknek is. 

• Hogyan tudnak igazodni a 21. századi elvárásokhoz?

Határozott törekvésünk, hogy olyan posták működjenek országszerte, amelyek megfelelnek a mai kor követelményeinek, hiszen ügyfeleink elégedettsége ugyanolyan releváns, mint a szabályozásoknak megfelelő működés kialakítása és szinten tartása. Ehhez a feladathoz egy összetartó, tettre kész csapattal és egy új, modern postaépülettel rendelkezünk. Pilisvörösváron az új posta építésére a Magyar Posta jelentős beruházási forrást különített el. Ennek eredményeképpen 2017. március végétől a település lakói modern, kulturált körülmények között vehetik igénybe a postai szolgáltatásokat. Ügyfeleink igényeihez igazodva, változatlan nyitvatartási idővel: hétfőn 8-tól 18 óráig, keddtől péntekig 8-tól 16 óráig, szombaton pedig 8­12 óra között várjuk az ügyfeleket. A felvételt 5 ügyfélkapcsolati munkahelyen biztosítjuk, továbbá 100 darab fiókbérlő szekrény szolgálja ügyfeleink kényelmét.

• A levelek, csomagok, csekkek kezelése mellett mit tud még itt elintézni a lakosság?

A Magyar Posta a hagyományosan ismert szolgáltatások mellett olyan banki és pénzügyi termékkínálattal rendelkezik, amely alkalmas az ügyféligények széles körű kielégítésére. Munkatársaink a mindennapi találkozások révén személyes kapcsolatban állnak az ügyfelekkel, így akár testre szabott pénzügyi, biztosítási tanácsokkal is segítséget tudnak nyújtani.

• Sok helyen gond, hogy nincs elég munkatárs, gyakran jönnek-mennek a postások. Hány fővel dolgoznak Vörösváron? Van-e munkaerőhiány?

A vörösvári postán 15 munkatársam végez kézbesítői és csomagkézbesítői tevékenységet, valamint 19 fő lát el ügyfélforgalmi és operatív irányítási feladatokat. Azon posták közé tartozunk, ahol jelenleg igen csekély mértékű a fluktuáció, az esetlegesen megüresedő pozíciókra hamar sikerül munkaerőt találni. Eddigi tapasztalataim azt mutatják, hogy helyi lakosok szívesen jelentkeznek hozzánk, akár álláshirdetés nélkül is leadják önéletrajzukat a postán.  Bízom abban, hogy a helyi posta mint munkáltató megítélése a jövőben is olyan pozitívan alakul, mint ahogyan ezt ma is érzékeljük.

• Milyen problémákkal küzdenek? Jutnak-e el önökhöz lakossági panaszok?

A szolgáltatói szektor mindennapos velejárója, hogy érkeznek ügyféljelzések. Ezeket a jelzéseket folyamatosan elemezzük, és a szükséges beavatkozásokat megtesszük, akár helyi szinten, akár a körzet vonatkozásában. Szívesen fogadjuk a visszajelzéseket, hiszen a közös információk segítik a felmerülő igények kielégítését. De legnagyobb csatáinkat az időjárással vívjuk, hiszen a téli jeges, csúszós útviszonyok ugyanolyan jelentős terhelést jelentenek kézbesítőink számára, mint a forró nyári napok. 

• Van-e bármi, amire felhívná a lakosok figyelmét?

Úgy gondolom, fontos felhívni a lakosság figyelmét a megfelelő méretű és állapotú levélszekrények kihelyezésére, valamint a pontos házszám feltüntetésére. Ezek okozzák a leggyakoribb nehézséget a kézbesítők számára, főleg helyettesítés esetén. Mindannyiunk közös érdeke a küldemények pontos és biztonságos kézbesítése.

• Jó munkát kívánok hozzá, köszönöm az interjút!

Palkovics Mária