XIV. évfolyam 11. szám - 2014. november

Legfrissebb

Legfrissebb

Hagyományosan az „A tempo” koncertfúvós zenekar koncertje nyitotta az újesztendőt január elsején délután. És már az is hagyomány, hogy – szilveszteri másnaposság vagy kialvatlanság ide vagy oda – a zenekar évről évre ren...

• Hogyan indul az újesztendő a polgármesteri hivatalban, illetve az önkormányzatnál? Melyek az első feladatok? Az idei évkezdés két szempontból is különleges volt. Egyrészt január 1-jétől lépett életbe egy sor új jogszab...

A tavalyi év végén Aranyfokozatú Érdemkeresztet kapott Steckl Mátyás, a Pilisvörösvári Polgárőr Egyesület korábbi elnöke, aki nyugdíjasként is ellátja a polgárőri feladatokat, településőrként pedig a polgármesteri hivata...

Liebe ungarndeutsche Landsleute! Unsere Volksgruppe ist seit 2014 durch einen Sprecher im Parlament vertreten. Wir haben seitdem beachtliche Fortschritte erreicht und das ist zu einem Großteil seiner Arbeit zu verdanken....

A 2017-es adventi vásárt egy év kihagyás után ismét a Városi Könyvtár udvarán és a Templom közben rendezték meg advent második vasárnapján, december 10-én. A csípős hideg ellenére már a délelőtti órákban jó néhányan kilá...

Miután a Super 1600-as kategóriában megszerezte első rallycross bajnoki címét, bizonytalan ideig pihenés következik Wieszt Janko karrierjében, legalábbis ami az autóversenyzést illeti. Az utóbbi idényről és a jövőről beszélgettünk a fiatal, vörösvári pilótával.

Korábbi lapszámunkban már beszámoltunk arról, hogy a hazai Rallycross Országos Bajnokságban a pilisvörösvári Wieszt Janko a második helyen végzett Skoda Fabia típusú autójával. Akkor nem tudtunk a fiatal versenyzővel beszélgetni, ezt a hiányt most pótoljuk.

Október elején, a nyirádi futammal véget ért a hazai Rallycross Országos Bajnokság, amelyben a pilisvörösvári illetőségű, Skoda Fabia MK I-es típusú autóval versenyző Wieszt Janko – a Speed Boksz Közhasznú Egyesület égisze alatt – másodikként végzett összetettben a Peugeot 208-cal induló Kiss Pál Tamás után. A dobogó harmadik fokára az audis Kárai Tamás állhatott fel. Wieszt Janko hivatalos Facebook-oldalán így nyilatkozott az eredményről: „Második hely a bajnokságban! A hétvége legjobb idejével! Év elején a mezőnyt tekintve ez csak egy magamban tartott álom volt! Úgy érzem, hogy Kiss Pál Tomi mögött ez egy fantasztikus eredmény! Köszönöm mindenkinek, aki ebben az évben is támogatott!”

KM

Fotó: Facebook

Az első helyet egy Skoda Fabiával szereztem meg, amelyet Mózer Attilától béreltünk – mondja Janko. A mi Seatunk ugyanis nem volt versenyre bevethető állapotban, így kapóra jött a lehetőség. Ez a kocsi 570 lóerős, 2 mp alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre és mivel gyári építésű autó több részletében, így összességében is jobb, mint a Seatunk.

Pedig minden olyan jól kezdődött. Wieszt Janko két verseny után az élen állt a 2015-ös Magyar Ralikrossz Bajnokságban, és ezt a helyezését a harmadik, Máriapócson megrendezett futamon megszerzett győzelmével meg is erősítette – sütött a nap a fiatal vörösvári versenyzőre. 

Csakhogy, ahogy ez az autósportban gyakran előfordul, ezt követően beütött a krach. A nyírádi versenyen – amely a magyar bajnoki forduló mellett Közép-Európai Zóna Kupa futam is volt – Jankót az elődöntőben kiütötték. A ralikrossz olyan, mint a jégkorong, a test-test elleni csaták, vagy, ahogy szoktuk mondani, a kilincs a kilincsen küzdelmek itt abszolút megszokottak. Csak néha rossz véget érnek.

Wieszt Janko két verseny után vezeti a 2015-ös magyar Ralikrossz Országos Bajnokságot. Sőt, a Közép-Európai Zóna Kupát is, ami tovább növeli a teljesítményének az értékét.

Janko márciusban a Slovakiaringen kezdett, ahol a döntőben a harmadik helyen végzett a Supercar kategóriában. A versenyek pontozása megegyezik a világbajnokságon használt rendszerrel, azaz a selejtezőket és a versenyeket is pontozzák. Ennek alapján Janko első lett a pontversenyben.

Márciusban feldübörögnek a motorok a 2015-ös Rallycross Országos Bajnokságban. Wieszt Janko is rajthoz áll a tavaly már bemutatott Seattal. Csak emlékeztetőül: ez egy négykerék meghajtású kocsi, s noha már 10 éves, igazi versenycélokra kifejlesztett jármű, amely akár 550 lóerős teljesítményre is képes. 

Wieszt Janko harmadik lett a 2014-es Rallycross Országos Bajnokságban. Tavaly ilyenkor még arról adtunk hírt, hogy Janko a korábbi gokartos esztendők után kipróbálja magát ebben a sportágban is. Most pedig arról számolunk be, hogy már az első évben beverekedte magát a legjobbak közé.