XIV. évfolyam 11. szám - 2014. november

Legfrissebb

Legfrissebb

Immár hatéves múltra tekint vissza a Trina Orchestra, három nemzet zeneiskolásainak fesztiválzenekar jellegű formációja. A fiatalok évente, egyhetes kemény próbafolyamat után adnak reprezentatív koncertet, mindig valamel...

Interjú Mézinger Évával, a Vásár Téri Nemzetiségi Általános Iskola igazgató asszonyával • Az idei tanév mind a tanulók, mind a szülők, mind pedig az iskola munkatársai számára eseményekben és eredményekben bővelkedett. M...

Korábbi lapszámunkban már beszámoltunk arról, hogy a hazai Rallycross Országos Bajnokságban a pilisvörösvári Wieszt Janko a második helyen végzett Skoda Fabia típusú autójával. Akkor nem tudtunk a fiatal versenyzővel beszélgetni, ezt a hiányt most pótoljuk.

Október elején, a nyirádi futammal véget ért a hazai Rallycross Országos Bajnokság, amelyben a pilisvörösvári illetőségű, Skoda Fabia MK I-es típusú autóval versenyző Wieszt Janko – a Speed Boksz Közhasznú Egyesület égisze alatt – másodikként végzett összetettben a Peugeot 208-cal induló Kiss Pál Tamás után. A dobogó harmadik fokára az audis Kárai Tamás állhatott fel. Wieszt Janko hivatalos Facebook-oldalán így nyilatkozott az eredményről: „Második hely a bajnokságban! A hétvége legjobb idejével! Év elején a mezőnyt tekintve ez csak egy magamban tartott álom volt! Úgy érzem, hogy Kiss Pál Tomi mögött ez egy fantasztikus eredmény! Köszönöm mindenkinek, aki ebben az évben is támogatott!”

KM

Fotó: Facebook

Az első helyet egy Skoda Fabiával szereztem meg, amelyet Mózer Attilától béreltünk – mondja Janko. A mi Seatunk ugyanis nem volt versenyre bevethető állapotban, így kapóra jött a lehetőség. Ez a kocsi 570 lóerős, 2 mp alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre és mivel gyári építésű autó több részletében, így összességében is jobb, mint a Seatunk.

Pedig minden olyan jól kezdődött. Wieszt Janko két verseny után az élen állt a 2015-ös Magyar Ralikrossz Bajnokságban, és ezt a helyezését a harmadik, Máriapócson megrendezett futamon megszerzett győzelmével meg is erősítette – sütött a nap a fiatal vörösvári versenyzőre. 

Csakhogy, ahogy ez az autósportban gyakran előfordul, ezt követően beütött a krach. A nyírádi versenyen – amely a magyar bajnoki forduló mellett Közép-Európai Zóna Kupa futam is volt – Jankót az elődöntőben kiütötték. A ralikrossz olyan, mint a jégkorong, a test-test elleni csaták, vagy, ahogy szoktuk mondani, a kilincs a kilincsen küzdelmek itt abszolút megszokottak. Csak néha rossz véget érnek.

Wieszt Janko két verseny után vezeti a 2015-ös magyar Ralikrossz Országos Bajnokságot. Sőt, a Közép-Európai Zóna Kupát is, ami tovább növeli a teljesítményének az értékét.

Janko márciusban a Slovakiaringen kezdett, ahol a döntőben a harmadik helyen végzett a Supercar kategóriában. A versenyek pontozása megegyezik a világbajnokságon használt rendszerrel, azaz a selejtezőket és a versenyeket is pontozzák. Ennek alapján Janko első lett a pontversenyben.

Márciusban feldübörögnek a motorok a 2015-ös Rallycross Országos Bajnokságban. Wieszt Janko is rajthoz áll a tavaly már bemutatott Seattal. Csak emlékeztetőül: ez egy négykerék meghajtású kocsi, s noha már 10 éves, igazi versenycélokra kifejlesztett jármű, amely akár 550 lóerős teljesítményre is képes. 

Wieszt Janko harmadik lett a 2014-es Rallycross Országos Bajnokságban. Tavaly ilyenkor még arról adtunk hírt, hogy Janko a korábbi gokartos esztendők után kipróbálja magát ebben a sportágban is. Most pedig arról számolunk be, hogy már az első évben beverekedte magát a legjobbak közé.